Co si dát večer k televizi na chuť? Co můžeme sníst večer před spaním, abychom kvůli tomu zbytečně nepřibírali?

Připravili jsme pro vás 10 tipů, co si večer dát na talíř, abychom zbytečně nepřibírali a zároveň, aby nám to alespoň trochu umlčelo hlad i chuť. Všechny talířky mají pouhých 500kJ a jsou nadupané zdravím. Nejsou složité na přípravu a byly na ně použity lehce dostupné potraviny.

Večer se snažíme zařadit jídlo, které je lehké, tedy s nízkým obsahem tuků. Proto se musíme vyvarovat tučným sýrům, salámům, pokrmům nakládaných v oleji atd. Ze sýrů volíme takové, které obsahují maximálně 30% tuku. Vhodné jsou tvrdé sýry typu eidam (1 plátek eidamu 17g= 185kJ), hermelín Figura (1/4 = 25g= 250kJ), mozzarella light (1/2 = 415kJ) či Cottage sýr (1/2 balení 500kJ).

Zároveň volíme potraviny, které obsahují více bílkovin, protože ty mají vyšší sytící schopnost. K tomu nám mohou pomoci potraviny označené jako proteinové, high protein, protein + nebo např. i večerní pečivo. Ne vždy je ale takto označená potravina natolik výhodná – nadupaná bílkovinami. Stejně jako u všech výrobků je i zde nutné sledovat tabulku výživových hodnot a porovnat si obsah bílkovin s jinými – podobnými výrobky.

Dále je chtěné, aby večerní jídlo obsahovalo vyšší podíl vlákniny. Proto zařazujeme zeleninu a celozrnné výrobky.

V tabulce níže jsou pro porovnání zobrazeny potraviny, jejichž uvedené množství obsahuje rovněž 500kJ.

Potravina Množství energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g)
Bohemia chips solené 23 g 507 1 12 8
Hermelín originál Král Sýrů 36 g 495 6 0,7 10
kuřecí smažený řízek 38 g 494 8 6 7
mandle pražené solené 19 g 514 4 2 11
Milka čokoláda mléčná (Alpine milk) 23 g
(1 čtvereček=17 g)
509 1 14 7
rohlík bílý 42 g (1ks) 545 4 24 1,5
salám Vysočina 28 g 516 5 0,6 11
Toffifee Storck 24 g (3ks) 524 1 14 7
víno bílé polosuché 170 ml 518 0,2 2 0
pivo světlé 10° 320 ml 496 0,6 6 0

1. Salát Caprese

Suroviny: 1 střední rajče 100 g, Mozzarella light Pilos 55 g, bazalka 2 g

Lze dochutit 5 ml balzamikovým octem (+15 kJ), pepřem, solí či jinými oblíbenými bylinkami. Avšak nelze přidat olivový olej, který je velmi kalorický.

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
487 11,5 5,2 5,2 1,7

2. Sušené maso se zeleninou

Suroviny: 1 balení (25 g) sušeného hovězího masa, 1 střední kyselá okurka 50 g, 1 mrkev 100 g

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
508 13,7 13 1,7 4

3. Křenové šunkové rolky

Suroviny: 5 plátků Řeznická šunka nejvyšší jakosti 98%, 30 g odtučněný tvaroh, křen strouhaný 5 g, polníček 10 g, Rye Bread with sunflowers seeds Tastino 20 g.

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
533 14 10 3 2,3

4. Uzené tofu s kyselím zelím

Suroviny: Uzené tofu na bukovém dřevě Lunter 45 g, kysané zelí 40 g, Rye Bread with sunflowers seeds Tastino 20 g

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
513 8 9 5,4 3,2

5. Červená řepa s balkánským sýrem

Suroviny: červená řepa vařená vakuově balená 80 g, balkánský sýr 25 g, ořechy vlašské 5 g (1 celé jádro), rukola klíčky 1g
Lze dochutit balzamikovým octem 5 ml (+15 kJ)

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
511 4,6 6,3 8,3 2

6. Zeleninový talíř s tvarohovými dipy

Suroviny: tvaroh odtučněný 100 g, mrkev 50 g, okurka 50 g, řapíkatý celer 50 g, paprika 50 g, na dochucení dipů: česnek, chilli koření, provensálské koření, kari

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
503 14 13 0,8 4

7. Proteinový chléb s tvarohem a ředkvičkou

Suroviny: 1 krajíc (33 g) proteinový chlebík Tastino, tvaroh odtučněný 25 g, ředkvičky 3 ks (40 g)

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
527 13 5,7 4,8 3,6

8. Šunka Prosciutto s olivami a dýňovými chipsy

Suroviny: Prosciutto Crudo Italiamo 1 plátek (14 g), olivy 20 g, Chipsy s dýňovou moukou luštěninová pochoutka Green Apotheke15 g

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
521 6,8 6,7 7,7 2,8

9. Knäckebrot s tofu tataráčkem

Suroviny: 1 ks knäckebrot s dýňovými semínky (with pumpkin seeds), pomazánka s tofu tataráček Vemondo 30 g, cherry rajčata 4 ks (40 g)

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
513 4 14,6 5 1,6

10. Jogurt s ovocem

Suroviny: jogurt 3,7 % tuku 150 g, 30 g jahody (1 střední), 30g borůvky

energie (kJ) Bílkoviny (g) Sacharidy (g) Tuky (g) Vláknina (g)
515 6,5 10,7 5,8 1,5
Rate this post